Klantenservice
Veelgestelde vragen
Orchideeën zijn exotische planten die met de juiste aandacht en zorg een lange tijd voor groot bloeiplezier zorgen. We begrijpen dat deze verzorging vragen oproept. Geen zorgen, want het lijkt misschien ingewikkelder dan dat het is. Hieronder kunt u uw antwoorden vinden op de meest gestelde vragen over de verzorging, het opnieuw in bloei krijgen en ziektes die een orchidee kan krijgen. Staat uw vraag er niet tussen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onderstaande contactgegevens. Op ons Instagramkanaal kunt u ook meer te weten komen over onze orchideeën.
Hoe verzorg ik mijn orchidee het beste?
Plaats uw orchidee op een lichte plek, maar niet in direct zonlicht. Geef de orchidee iedere week een badje met water. Laat uw orchidee hier 10 minuten in staan. Daarna goed uit laten lekken en terugplaatsen in de pot.
Hoe krijg ik mijn orchidee opnieuw in bloei?
Als uw orchidee is uitgebloeid, kunt u de orchidee net boven het tweede oog (geteld vanaf de onderkant) afknippen. Plaats de orchidee op een iets donkere plek en geeft de orchidee minder water dan voorheen. Eén keer in de twee weken is voldoende.
Lees hier uitgebreid over hoe u uw orchidee opnieuw in bloei krijgt.
Hoe kan ik mijn orchidee in een arrangement verwerken?
Orchideeën zijn zeer geschikt om te verwerken in een arrangementen. Dit kan een grote schaal zijn met verschillende soorten orchideeën of een kleine schaal met één orchidee in combinatie met een groen plantje.
Lees hier uitgebreid over hoe u uw orchidee in een arrangement verwerkt.
Mijn orchidee ziet er niet meer gezond uit. Kan ik mijn orchidee nog redden?
U wilt natuurlijk zo lang mogelijk genieten van uw orchidee. Helaas komt het wel eens voor dat de orchidee er niet meer zo gezond uitziet, dan wanneer u deze kocht. Dit kan veroorzaakt worden door ziektes of doordat de orchidee niet op de juiste manier verzorgd wordt.
Lees hier meer over welke ziekte uw orchidee mogelijk heeft en wat u eraan kunt doen.
Kan ik mijn orchidee veilig online bestellen?
Onze orchideeën worden direct vanuit onze kas in een stevige verzenddoos gestopt. Zo legt de plant geen lange reizen af naar winkels. De doos is een stevige verpakking die vele testen heeft doorstaan. Hierdoor kunnen wij ook tijdens de verzending onze kwaliteit waarborgen.
Klantenservice
Heeft u vragen?
Wij doen ons best om onze orchideeën in topconditie aan u te leveren. Toch kan het voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Neemt u in dat geval alstublieft contact met ons op. Heeft u andere vragen? Bekijk dan de veel gestelde vragen pagina of uw vraag ertussen staat. Zo niet, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Stuur een e-mail naar: support@optiflor.nl
We antwoorden binnen één werkdag